fredag 17 juni 2011

En rimlig förklaring till min frånvaro...



Vem är då den cyklist som finns med i laguppställningen, men aldrig syns till? I rimlighetens namn borde jag, Fredrik Nystedt, bror till sportchefen, ge någon slags förklaring till vad jag håller på med. Om vi bortser från hyfsat logiska förklaringar som att jag bor på landet, har två barn att hålla koll på och en fru som jobbar varje onsdag kväll så finns det något annat som tar upp den mesta lediga tid jag har.

Den 25 oktober förra året började jag min satsning mot Vätternrundan 2011. Cykla Vättern är väl inget märkvärdigt i sig om det inte vore för att gruppen jag kör med ska ta sig runt sjön på under sju timmar. Knappt 43 km/h i snitt, inga stopp, ingen langning (förbjudet på VR), bara en väloljad belgisk kedja som ska gå snabbare än vad någon hitintills klarat av. Satsningen mot VR har tagit 340 träningstimmar och drygt 2,6 miljoner gånger hjärtslag. 613 mil på cykeln har det blivit samt två träningsläger

Hur är det med formen då? Om sanningen ska fram så tror jag inte att jag skulle kunna ha gjort mer. Jag är så redo som jag kan bli och nu återstår Vitargo, lite cykelmeck och packning. Om det går fortare än sju timmar är snarare upp till vår organisatoriska förmåga och kanske en och annan vädergud.

3 kommentarer:

  1. Underbart, brorsan!! Lycka till!
    Ser med spänning fram emot att följa dig i morgon.

    SvaraRadera
  2. Jag satsar mina kusar på att ni klarar det i år. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Lycka till!!

    Lycka till även till svärfar!

    SvaraRadera