lördag 18 juni 2011

Malmömilen 2011

Och medan andra sitter och skaver rumpa i 7 timmar eller mer, sätter andra fart på benen genom att springa. Idag gick tidernas första Malmömilen av stapeln. En väldigt trevlig runda tycker jag. Bitvis trångt i början, men vilket lopp är inte det. En smått livsfarlig bandragning över Citytunnelstationen Triangeln med sina uppstickande stenblock bara, men annars tryggt och säkert.

För min del har det inte blivit allt för mycket löpning i år. Tvekade om en startplats i 50-minutersgruppen eller 55-minutersgruppen. Intensiva påtryckningar innan loppet gjorde att jag placerade mig i 50-minutersgruppen. Efter 10 km stapplade jag in på plats 291 bland damerna. 53.39 blev tiden. Resultatlistan säger annat eftersom baserad på bruttotiderna. Oklokt och ologiskt. Jag är nöjd. Jag har persat. Nu ska jag bli ännu snabbare till nästa gång.

Efter en sån här tillställning blir det köpemat. Inget sushi-sug, inget pizza-sug, så vi testar den lokala grillen här i Västra hamnen. Två plankstekar blev beställt. "Kan man få dem som take-away?" "Visst, det går att ordna", svarar restaurangen i telefonen. En halvtimme senare kommer Johan hem med en stor låda.


Ca 1 kvadratmeter mat per person, och 1 liter sås.

Allt gick inte att klämma, och jag tror minsann det var pulvermos...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar